След като се запознахме със ситуацията във фирмата и след разговори с мениджърския екип и специалистите от отдел Човешки ресурси, предложихме да се сформира група от служители „таланти“. Ставаше дума за хора, които са с устойчиви търговски резултати, лоялни към фирмата и силно мотивирани за успехи.
Втората част от решението ни бе тези хора да получат допълнително обучение и възможности за развитие. Такава мярка би допринесла за допълнителната мотивация на хората, като ги превърне в ядро на един силен търговски екип.
Заедно с клиента създадохме „Търговска академия“, състояща се от два обучителни цикъла от по четири дни и половина. По време на всеки обучителен цикъл се провеждаха три свързани помежду си тренинг модула (от по ден и половина всеки). Програмата имаше две основни цели: да поработим както с нагласите на търговците, така и върху търговските умения за напреднали.
Важно е да се отбележи, че всеки от обучителните цикли завършваше с практически изпит, на който участниците да демонстрират какво са научили и на какво ниво са овладели уменията, а също и да получат обратна връзка от преките си ръководители.