Компетентностни модели за служители

С въвеждането на Компетентностен модел, компанията получава единно разбиране за компетенциите, които определят успеха във всяка една роля. Компетентностният модел служи за основа на всички процеси, свързани с персонала в компанията – от избора на служители, през развитието, до решенията за повишение.

За специалистите по подбор, този модел служи като основа за разработване на критерии, които отсяват най-подходящите кандидати и улесняват комуникацията между наемащите мениджъри и HR-ите.

Мениджърите, от своя страна, могат целенасочено да развиват хората според компетенциите, важни за компанията. Когато става въпрос за повишение, Компетентностният модел позволява да се прецени дали даден човек има потенциала да се справи с новата позиция и да се избере най-добрият кандидат.

Този модел също така дава ясна представа на служителите за очакванията към тях. Така всеки може да направи самооценка: Мога ли да бъда успешен и щастлив в тази компания? Имам ли нужните компетенции? Мога ли да ги развия? Искам ли?

Можем да ви помогнем както в създаването на компетентностни модели за различните нива на служителите, така и при тяхното внедряване и комуникация в практиката на компанията.

Прочетете повече за процеса на създаване и въвеждане на Компетентностни модели тук.