В нашата практика сме срещали две групи ситуации, в които това се случва:
1. Когато липсва подкрепа от висшите мениджъри – тук говорим не за декларирано съгласие и подкрепа, а за активна въвлеченост на най-високите мениджърски нива като „спонсори“ и основни двигатели на проекта. Макар, че HR отделът обикновено е водещ в процесите, свързани с удовлетвореност и ангажираност на служителите, както причините, така и решенията често са у мениджърите.
2. Когато се пропусне фазата на консултирането. Това е фазата, в която се определя как получените резултати от изследването да бъдат интерпретирани (какво означава това за организацията и как изследваните фактори влияят върху бизнеса) и анализирани (какви са причините).
В този случай бихме работили за подобряване на разбирането на мениджърите за факторите, влияещи върху ангажираността и тяхната роля. Формите за това са различни – от индивидуални срещи и дискусии до групови семинари. Ще разясним използваната методология и заедно с всички, които са отговорни за повишаването на неудовлетворителните резултати, ще набележим мерки за подобрение. Ще подготвим идеи и ще покажем добри практики за мерки по аспектите, които имат нужда от промяна. Така ще стимулираме намирането на най-добрите решения или ще допълним експертиза там, където хората, вземащи решения не се чувстват достатъчно подготвени.